EXPERIMENT5

welcome to - Science Johore Form 5 2008 Organization Authorised Forum.
 
HomeFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Lawak Pendek?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Salmi Effendi
pelajar biasa
pelajar biasa


Female Number of posts : 7
Age : 25
Location : Johor Bahru
Class : 5 Technical 2
Registration date : 2008-03-07

PostSubject: Lawak Pendek?   10/3/2008, 9:22 pm

1) Lawak PM

Kenapa PM selalu tidak kelihatan pada waktu pagi...??
Sebab dia PM,bukan nya AM...
Hikhikhik...


2) ayam dan lembu

Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!
Lembu : Kenapa kau kata macam tu?
Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!
Lembu : Hah! Buat apa pulak?
Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor. Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti.Tapi manusia ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan telor aku,Macamana aku nak dapat anak!
Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja!
Ayam : ?? Maksud kau?
Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak bunuh diri pun ada. Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah panggil aku MAK!
Ayam : ??


3) SALAM DI PERANTAUAN

Petikan ‘Salam di perantauan’ sempena raya (dalam akhbar)
"Family pertama":
Saya Mohd Cili bin Padi serta keluarga dari united kingdom inggin menyampaikan salam raya kepada Mak Ayah dikampung dgn ucapan.."makan rendang tenggiling tuh jgn lupa anakanda kat U.K ni yer mak..Sembah salam dari anakmu yang jauh di mata"Waaaaaa....waaaa....

"Family kedua":
Saya Soud bin Mariapa serta keluarga dan anak-anak..mengambil kesempatan ini memohon Ampun dan maaf kepada mak mertua dan keluarga saya yang berada di bentong serta keluarga Mohd Nazri bin Nawang dan adik beradik saya,belah mak mertua dan belah saya jugak dan tak lupa jugak kedai mamak belah belakang spital tuh...dgn ucapan..cuaca kat sini sejuk la mak tapi kengkadang hujan..Selamat hari raya Aidilfitri maaf zahir dan batin..
yang jauh dimata…anakmu
Dari
"GENTING HIGHLANDS" PAHANG.........

kwang..kwang..kwang..


4) ANAK

Kalau anak katak dipanggil berudu,
Kalau Anak rama-rama dipanggil ulat beluncas,
Kalau anak nyamuk dipanggil jentik-jentik,
Anak siput dipanggil apa?
Jawapannya: Anita Sarawak .sebab......................... mak dia Siput Sarawak...

Laughing

5) Otak Lembu

Ahmad dan Ludin berjalan seiringan menuju ke suatu tempat.
Ahmad menyandang sebuah beg besar di belakangnya.
"Hai, Ahmad, " Ludin menyapa. "Apa ada di dalam beg kamu?"
"Ayam", Ahmad menjawab.
"Kalau aku teka berapa jumlahnya, boleh kau berikan aku satu daripadanya?" Tanya Ludin lagi.
"Kau boleh miliki kedua-duanya" Balas Ahmad.
"Baiklah, aku teka ada lima kesemuanya. Betul tak?"

Question

6) pandai polis..

Pada satu malam,polis ni bertugas la nak tahan org yg bwk menyalahi undang2..pastu dtg la seorang pemuda yg tidak membuka lampu depan..
Polis : Apsal tak bukak lampu depan?Bahaya tau dak
Pemuda : Alah,sana lampu situ lampu sini lampu...brapa banyak nak bukak lampu?
Polis itu agak kebengangan lalu memancitkan tayar si penunggang tuh
Pemuda : Apsal ni?mcm mana saya nak balik?
Polis : lah..sana angin, situ angin brapa banyak angin nak guna?


7) Apek Kubur

Ali dan Abu baru saja balik dari mengaji di masjid yang berdekatan dengan kampungnya. Dalam perjalanan balik dari masjid itu, nak dijadikan cerita mereka berdua melalui dengan kubur cina. Mereka berdua bersa seram sejuk Beberapa saat selepas itu, mereka berdua terdengar bunyi orang sedang mengetuk batu. Mereka merasa semakin seram. Kemudian, mereka ternampak kelibat seorang lelaki tua di perkuburan itu.Mereka pun lega. Orang yg jage kubur gaknye. Mereka menanya apek itu dan berkata "Apek,apa lu buat sini malam2" dan apek itu berkata "Haiya,itu orang salah tulis gua punya nama lo".


Cool You've Got Mail

Seorang lelaki sedang memotong rumput di halaman depan rumahnya, ketika tetangganya, seorang wanita cantik berambut perang keluar dari rumah dan langsung menuju ke kotak surat. Dia membuka kotak surat itu lalu membanting pintunya dan meluru masuk ke rumah.

Beberapa saat kemudian, wanita itu keluar lagi dari rumahnya dan memeriksa semula kotak suratnya. Pintu kotak surat dibanting lagi dan dengan marah dia masuk ke dalam rumah. Ketika lelaki tadi hampir menyelesaikan pekerjaannya memotong rumput, wanita tadi muncul lagi dari dalam rumah. Terus menuju ke kotak surat, membukanya dan segera membanting pintu kotak surat tersebut lebih keras daripada sebelumnya.

Bingung dengan tindakan yang dilakukan wanita itu, lelaki tadi bertanya padanya, "Apa masalah awak ni?" Wanita berambut perang itu menjawab, "Masalah saya..... Komputerku yang kurang pandai itu terus-menerus mengatakan, "YOU'VE GOT MAIL."



lol!
Back to top Go down
View user profile http://childishsideofme.blogspot.com/
MyNaMeIsSeI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 394
Age : 25
Location : berpindah randah
HP number : +6017744 tekan tekan x dapat..kuang3
Class : da x skola beb!!
Registration date : 2008-03-07

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   10/3/2008, 9:59 pm

apsal la ngan lawak ni...
ttibe rase macam da pernah baca je....
da la x berapa lawak...
lawak ni copy dari mne2 ke?? Razz
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mysensei
EatUrMusicX
Tuan President
Tuan President


Male Number of posts : 89
Age : 25
Location : Kota Masai
HP number : 017-7594598
Class : 5 Technical Cempaka
Registration date : 2008-03-07

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   10/3/2008, 10:05 pm

wahahaha...
bernas lawak2 nih... akuh suka lawak no. 2...
10 markah untuk soklan no. 2....
tahniah salmi...
kekekeh~

_________________


PLAYER DOTA YG SUDAH DIKALAHKAN:
BAI
PINTAL
PUMBA
ZARUL
SAHAB
FARID
(haha)
Back to top Go down
View user profile http://experiment5.forumrama.com
Salmi Effendi
pelajar biasa
pelajar biasa


Female Number of posts : 7
Age : 25
Location : Johor Bahru
Class : 5 Technical 2
Registration date : 2008-03-07

PostSubject: Sei   10/3/2008, 11:29 pm

A'ah
aku copy n paste.
xde mase aku nk cri idea buat lawak.
hahha
Back to top Go down
View user profile http://childishsideofme.blogspot.com/
a_a_i_n_a_a
GPK AKADEMIK
GPK AKADEMIK


Female Number of posts : 189
Age : 24
Location : putrajaya
HP number : 1300882525
Class : EX 5 technical Terompet
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   11/3/2008, 8:08 am

hahaha... lawak3!!!
no.2 bleyh a than lawak!! salam prantauan tu best gak.. tp you've got mail tu sgt kurang pandai!! hahahahaha nice2!!
cheers
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/a_a_i_n_a_a
MyNaMeIsSeI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 394
Age : 25
Location : berpindah randah
HP number : +6017744 tekan tekan x dapat..kuang3
Class : da x skola beb!!
Registration date : 2008-03-07

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   11/3/2008, 9:07 am

1) Lawak PM

Kenapa PM selalu tidak kelihatan pada waktu pagi...??
Sebab dia PM,bukan nya AM...
Hikhikhik...

Aku rase r PM blom bangun lagi...
asik tido je... Sleep
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mysensei
a_a_i_n_a_a
GPK AKADEMIK
GPK AKADEMIK


Female Number of posts : 189
Age : 24
Location : putrajaya
HP number : 1300882525
Class : EX 5 technical Terompet
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   11/3/2008, 9:21 am

gpk hem.. adakah anda sangat anti kepada pm??
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/a_a_i_n_a_a
MyNaMeIsSeI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 394
Age : 25
Location : berpindah randah
HP number : +6017744 tekan tekan x dapat..kuang3
Class : da x skola beb!!
Registration date : 2008-03-07

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   11/3/2008, 9:41 am

a_a_i_n_a_a wrote:
gpk hem.. adakah anda sangat anti kepada pm??
hahaha...skang da jd GPK akademik...

anti??
hurmmm...
kadang-kadang...
pembangkang??
hurmmm...
bukan gak...
Tapi kan Pak Lah asik tido je kat Parlimen ngan mesyuarat badan antarabangsa....
memalukan negara...
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mysensei
a_a_i_n_a_a
GPK AKADEMIK
GPK AKADEMIK


Female Number of posts : 189
Age : 24
Location : putrajaya
HP number : 1300882525
Class : EX 5 technical Terompet
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   11/3/2008, 9:55 am

die busy kot pastu x cukup tido.. sbb tu a die tido.. same la mcm anda tido di kelas
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/a_a_i_n_a_a
Ryuichi
GPK KOKO
GPK KOKO


Male Number of posts : 146
Age : 24
Location : teratak buruk
Class : 5 Teknikal Melur
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   11/3/2008, 9:59 am

haha
lawak nbr 2 tuh aku pernah bace kat mane ntah da lupe da..
tapi klakar gak ar...
ha ah ha ha
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/ryuichikuga
MyNaMeIsSeI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 394
Age : 25
Location : berpindah randah
HP number : +6017744 tekan tekan x dapat..kuang3
Class : da x skola beb!!
Registration date : 2008-03-07

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   11/3/2008, 9:59 am

a_a_i_n_a_a wrote:
die busy kot pastu x cukup tido.. sbb tu a die tido.. same la mcm anda tido di kelas
uik??
ad potensi nak jd PM ni..(kuat tido)
tapikan taun ni blom lagi kene tego pasal tido kat kelas..
hahaha(bangge siot) Laughing
eh??
macam da keluar topik je??
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mysensei
a_a_i_n_a_a
GPK AKADEMIK
GPK AKADEMIK


Female Number of posts : 189
Age : 24
Location : putrajaya
HP number : 1300882525
Class : EX 5 technical Terompet
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   11/3/2008, 10:01 am

hahahah.. mara nnt tuan nye topic nie.. mara juge tuan presiden!! mntx maap sume!
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/a_a_i_n_a_a
EatUrMusicX
Tuan President
Tuan President


Male Number of posts : 89
Age : 25
Location : Kota Masai
HP number : 017-7594598
Class : 5 Technical Cempaka
Registration date : 2008-03-07

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   11/3/2008, 11:15 am

haha...
alah..
PM malaysia paklah pon tido...
waktu bersidang..
kakaka~

_________________


PLAYER DOTA YG SUDAH DIKALAHKAN:
BAI
PINTAL
PUMBA
ZARUL
SAHAB
FARID
(haha)
Back to top Go down
View user profile http://experiment5.forumrama.com
a_a_i_n_a_a
GPK AKADEMIK
GPK AKADEMIK


Female Number of posts : 189
Age : 24
Location : putrajaya
HP number : 1300882525
Class : EX 5 technical Terompet
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   11/3/2008, 11:15 am

die x cukup tido la...
die qada tdo la tu,...
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/a_a_i_n_a_a
aty
Pembantu Makmal!
Pembantu Makmal!


Female Number of posts : 42
Age : 25
Location : jOhOr baHru
HP number : ~0177302707~
Class : :: 5 technicaL 2 ::
Registration date : 2008-03-09

PostSubject: lawak kew???   11/3/2008, 6:53 pm

kisah guru dan murid



Murid : Selamat pagi, cikgu.

Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi Sahaja?
Petang Dan malam awak doakan saya tak
Selamat?

Murid : Selamat pagi, petang Dan malam cikgu!

Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh
Orang! Kata selamat sejahtera! Senang Dan Penuh
Bermakna.Lagipun ucapan ini meliputi
Semua Masa Dan keadaan.

Murid : Selamat sejahtera cikgu!

Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik.
Hari ini cikgu nak uji kamu semua tentang
Perkataan Berlawan. Bila cikgu sebutkan Perkataannya,Kamu semua mesti menjawab dengan Cepat, lawan bagi
Perkataan-perkataan itu, faham?

Murid : Faham, cikgu!

Cikgu : Saya tak mahu Ada apa-apa gangguan.

murid :(senyap)

Cikgu : Pandai!

Murid : kurang pandai!

Cikgu : Tinggi!

Cikgu : rendah!

Cikgu : Jauh!

Murid : Dekat!

Cikgu : Keadilan!

Murid : UMNO!

Cikgu : Salah!

Murid : Betul!

Cikgu : kurang pandai!

Murid : Pandai!

Cikgu : Bukan!

Murid : Ya!

cikgu : oh Tuhan!

Murid : Oh Hamba!

Cikgu : Dengar ini!

Murid : Dengar itu!

Cikgu : Diam!

Murid : Bising!

Cikgu : Itu bukan pertanyaan, kurang pandai!

Murid : Ini ialah jawapan, pandai!

Cikgu : Mati aku!

Murid : Hidup kami!

Cikgu : Rotan baru tau!

Murid : Akar lama tak tau!

Cikgu : Malas aku ajar kamu!

Murid : Rajin kami belajar cikgu!

Cikgu : Kamu Gila!

Murid : Kami siuman!

Cikgu : Cukup! Cukup!

Murid : Kurang! Kurang!

Cikgu : Sudah! Sudah!

Murid : Belum! Belum!

Cikgu : Mengapa kamu semua kurang pandai sangat?

Murid : Sebab saya seorang pandai!

Cikgu : Oh! Melawan!

Murid : Oh! Mengalah!

Cikgu : Kurang ajar!

Murid : Cukup ajar!

Cikgu : Habis aku!

Murid : Kekal kami!

Cikgu : O.K. Pelajaran sudah habis!

Murid : K.O. Pelajaran belum bermula!

Cikgu : Sudah, kurang pandai!

Murid : Belum, pandai!

Cikgu : Berdiri!

Murid : Duduk!

Cikgu : Saya kata UMNO salah!
Back to top Go down
View user profile
MyNaMeIsSeI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 394
Age : 25
Location : berpindah randah
HP number : +6017744 tekan tekan x dapat..kuang3
Class : da x skola beb!!
Registration date : 2008-03-07

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   11/3/2008, 8:15 pm

hahaha...
aku setuju ngan lawak ni...
klaka r...
tapi macam penah baca kat mne2...

_________________

kat rumah
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mysensei
+***+PiNtaL+***+
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 304
Age : 25
Location : ++LubAng2 fLy++
HP number : ++0177424142++
Class : ++5sAiNS 3++
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   12/3/2008, 3:51 am

haha..
bdekah daku baca lawak itu..
smpy berguling2 di atas katil
kui3..
tolong..
aq x bley benti ktawe..
mintak dunhilL cepat.!!!
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/pintal
MyNaMeIsSeI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 394
Age : 25
Location : berpindah randah
HP number : +6017744 tekan tekan x dapat..kuang3
Class : da x skola beb!!
Registration date : 2008-03-07

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   12/3/2008, 8:42 am

+***+PiNtaL+***+ wrote:
haha..
bdekah daku baca lawak itu..
smpy berguling2 di atas katil
kui3..
tolong..
aq x bley benti ktawe..
mintak dunhilL cepat.!!!
da r pintal...
ko ni x abis2 ngan dunhill...
ni aku bru beli sekotak...
kite pancung dua..
bai x yah...die winston...hahahaha...

_________________

kat rumah
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mysensei
+***+PiNtaL+***+
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 304
Age : 25
Location : ++LubAng2 fLy++
HP number : ++0177424142++
Class : ++5sAiNS 3++
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   12/3/2008, 11:53 am

haha..
ok2..
cepat bak dtg..
aq da nak mati da nie..
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/pintal
+***+PiNtaL+***+
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 304
Age : 25
Location : ++LubAng2 fLy++
HP number : ++0177424142++
Class : ++5sAiNS 3++
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   12/3/2008, 1:03 pm

antare nojum ngan basir,, spe lagi pendek..
pk2..
cpat!!!
kwang3!!!
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/pintal
Ryuichi
GPK KOKO
GPK KOKO


Male Number of posts : 146
Age : 24
Location : teratak buruk
Class : 5 Teknikal Melur
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   12/3/2008, 1:17 pm

ko lagi pendek!!!

arkarkark......
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/ryuichikuga
+***+PiNtaL+***+
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 304
Age : 25
Location : ++LubAng2 fLy++
HP number : ++0177424142++
Class : ++5sAiNS 3++
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   12/3/2008, 1:20 pm

cipet!!
aq lagi tinggi dari mreke sume eyh..
aq ngan ko pon xde beze nye..
da nk sme yinggi dah..
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/pintal
Ryuichi
GPK KOKO
GPK KOKO


Male Number of posts : 146
Age : 24
Location : teratak buruk
Class : 5 Teknikal Melur
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   12/3/2008, 1:23 pm

+***+PiNtaL+***+ wrote:
cipet!!
aq lagi tinggi dari mreke sume eyh..
aq ngan ko pon xde beze nye..
da nk sme yinggi dah..

da nak same tinggi dah...
hahaha..
at least ko lagi pendek..

kahkahkahkah~~!
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/ryuichikuga
+***+PiNtaL+***+
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 304
Age : 25
Location : ++LubAng2 fLy++
HP number : ++0177424142++
Class : ++5sAiNS 3++
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   12/3/2008, 1:26 pm

ala.. klu stakat few inchies pon nk bising ke??
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/pintal
Ryuichi
GPK KOKO
GPK KOKO


Male Number of posts : 146
Age : 24
Location : teratak buruk
Class : 5 Teknikal Melur
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Lawak Pendek?   12/3/2008, 1:52 pm

+***+PiNtaL+***+ wrote:
ala.. klu stakat few inchies pon nk bising ke??

alar kalo da pendek tuh memang pendek gak..
tak kire ar brape inci pown.....
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/ryuichikuga
Sponsored content




PostSubject: Re: Lawak Pendek?   Today at 3:44 am

Back to top Go down
 
Lawak Pendek?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
EXPERIMENT5 :: SeNarai ForumZ :: :: SESI gelak ketawa ::-
Jump to: