EXPERIMENT5

welcome to - Science Johore Form 5 2008 Organization Authorised Forum.
 
HomeFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Sekadar Renungan Bersama

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
thati'mthedeadman
Pembantu Makmal!
Pembantu Makmal!


Male Number of posts : 45
Age : 25
Location : bumi
HP number : 017-7244094
Class : upper
Registration date : 2008-03-07

PostSubject: Sekadar Renungan Bersama   11/3/2008, 12:33 pm

Barang siapa hafal tujuh kalimat, ia dipandang mulia di sisi Allah dan Malaikat serta diampuni dosa-dosanya walau sebesar lautan:-

1) Mengucap Bismillah pada tiap-tiap hendak melakukan sesuatu.
2) Mengucap Alhamdulillah pada tiap-tiap selesai melakukan sesuatu.
3) Mengucap Astagfirullah jika lidah terselip perkataan yang tidak patut
4) Mengucap Insya Allah jika merencanakan berbuat sesuatu dihari esok.
5) Mengucap La haula wala kuwwata illa billah jika menghadapi sesuatu tak disukai dan tak diingini.
6) Mengucap inna lillahi wa inna ilaihi rajiun jika menghadapi dan menerima musibah.
7) Mengucap La ilaha illa Allah Muhammad Rasulullah sepanjang siang malam sehingga tak terpisah dari lidahnya. dari tafsir hanafi:-
mudah-mudahan ingat, walau lambat-lambat mudah-mudahan selalu,walau sambil lalu mudah-mudahan jadi bisa, kerana sudah biasa.


"SELAMAT BERAMAL" bounce bounce
Back to top Go down
View user profile
thati'mthedeadman
Pembantu Makmal!
Pembantu Makmal!


Male Number of posts : 45
Age : 25
Location : bumi
HP number : 017-7244094
Class : upper
Registration date : 2008-03-07

PostSubject: Sekadar Renungan Bersama 2   11/3/2008, 12:39 pm

Pesan Rasulullah: Dunia ibarat kebun untuk raih hasil di akhirat

DARIPADA Abu Hurairah bahawa Rasulullah SAW bersabda bermaksud: ”Setiap umatku masuk ke dalam syurga selain orang yang enggan. Mereka bertanya:”Ya Rasulullah! Siapakah yang enggan itu? Jawab Baginda: ”Siapa yang mematuhi perintahku, masuk syurga dan siapa yang melanggar perintahku maka sesungguhnya orang itu enggan.” (Hadis riwayat al-Bukhari)

Dunia ini adalah kerajaan Allah. Segala yang ada di alam ini adalah daripada kurniaan rahmat Allah.

Manusia adalah khalifah Allah, diciptakan untuk memuja Allah dan memikul amanah Allah. Hidup ini adalah pemberian Allah dan kematian pula adalah qadar atau ukuran daripada Allah.

Dunia ini adalah kebun tempat manusia berusaha untuk mematuhi perintah Allah dan akhirat adalah masa menuai dan menerima balasan daripada Allah.

Orang yang berbahagia ialah mereka yang menurut petunjuk Allah dan rasul-Nya, dan orang yang malang ialah mereka yang membelakangkan diri daripada pengajaran Allah dan rasul-Nya.

Manusia yang ditugaskan memikul beban dan tanggungjawab di dunia hendaklah mempunyai persiapan untuk kehidupan yang selamanya di negeri yang abadi di mana kematian adalah jambatan yang menghubungkan antara kedua-duanya.
Back to top Go down
View user profile
thati'mthedeadman
Pembantu Makmal!
Pembantu Makmal!


Male Number of posts : 45
Age : 25
Location : bumi
HP number : 017-7244094
Class : upper
Registration date : 2008-03-07

PostSubject: Sekadar Renungan Bersama 3   11/3/2008, 12:57 pm

Dan dikatakan kuasa Israel akan mencapai puncaknya pada tahun 2007... Dan kuasanya akan jatuh semula dalam 14 tahun, iaitu tahun 2022, disebabkan oleh penurunan semula Nabi Isa... . Dan hadith mengatakan bahawa Nabi Isa hanya akan hidup selama 40 tahun dan dunia akan kiamat pada hari Nabi Isa wafat.. Jikalau ini benar dunia akan kiamat pada tahun 2062... .Dianggarkan Bumi Akan Kiamat Antara Tahun 2062-2066.... Wallahu'alam... Semua ini telah dikaji... Dan yang dipercayai paling tepat ialah hadith yang mengatakan bahawa umat Rasulullah akan bertahan selama 1500 tahun... Kita telah berada di bumi ini selama 1439 tahun... Cubalah anda kirakan sendiri... Beribadatlah wahai umat-umat Islam sekalian... Sampaikanlah mesej ini kepada semua kenalan Islam anda..
Back to top Go down
View user profile
MyNaMeIsSeI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 394
Age : 25
Location : berpindah randah
HP number : +6017744 tekan tekan x dapat..kuang3
Class : da x skola beb!!
Registration date : 2008-03-07

PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   11/3/2008, 1:03 pm

thati'mthedeadman wrote:
Dan dikatakan kuasa Israel akan mencapai puncaknya pada tahun 2007... Dan kuasanya akan jatuh semula dalam 14 tahun, iaitu tahun 2022, disebabkan oleh penurunan semula Nabi Isa... . Dan hadith mengatakan bahawa Nabi Isa hanya akan hidup selama 40 tahun dan dunia akan kiamat pada hari Nabi Isa wafat.. Jikalau ini benar dunia akan kiamat pada tahun 2062... .Dianggarkan Bumi Akan Kiamat Antara Tahun 2062-2066.... Wallahu'alam... Semua ini telah dikaji... Dan yang dipercayai paling tepat ialah hadith yang mengatakan bahawa umat Rasulullah akan bertahan selama 1500 tahun... Kita telah berada di bumi ini selama 1439 tahun... Cubalah anda kirakan sendiri... Beribadatlah wahai umat-umat Islam sekalian... Sampaikanlah mesej ini kepada semua kenalan Islam anda..
untuk sebenarnye...
kite x dapat nk pastikan bile kiamat....
bile-bile shje bole berlaku...
yg pastinyer kiamat semakin dekat....
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mysensei
+***+PiNtaL+***+
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 304
Age : 25
Location : ++LubAng2 fLy++
HP number : ++0177424142++
Class : ++5sAiNS 3++
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   12/3/2008, 3:21 am

persoalan pada masa kini,,
sering kali kita dapat mesej2 daripada nset,,
mengatakan misalnya,,
serahkan 7 nama2 allah ini,,
insyaallah,, doa kamu akan termakbul..
benar kah semua ini??
tolong seseorang untuk menjawab pertanyaan ini..
sekian, terima kasih..
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/pintal
aty
Pembantu Makmal!
Pembantu Makmal!


Female Number of posts : 42
Age : 25
Location : jOhOr baHru
HP number : ~0177302707~
Class : :: 5 technicaL 2 ::
Registration date : 2008-03-09

PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   12/3/2008, 9:12 am

+***+PiNtaL+***+ wrote:
persoalan pada masa kini,,
sering kali kita dapat mesej2 daripada nset,,
mengatakan misalnya,,
serahkan 7 nama2 allah ini,,
insyaallah,, doa kamu akan termakbul..
benar kah semua ini??
tolong seseorang untuk menjawab pertanyaan ini..
sekian, terima kasih..

a'ah...btol ke sume nie???kite x leh cye sgt kn???kan??? Question
Back to top Go down
View user profile
MyNaMeIsSeI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 394
Age : 25
Location : berpindah randah
HP number : +6017744 tekan tekan x dapat..kuang3
Class : da x skola beb!!
Registration date : 2008-03-07

PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   12/3/2008, 9:23 am

aty wrote:
a'ah...btol ke sume nie???kite x leh cye sgt kn???kan??? Question
akupon rase camto...
mesti yg buat ni kafir laknatullah...
saje mensyirikan umat islam...
tapi masyarakat kite pulak sedap2 je layan...
ish3...astagfirullah...

_________________

kat rumah
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mysensei
Ryuichi
GPK KOKO
GPK KOKO


Male Number of posts : 146
Age : 24
Location : teratak buruk
Class : 5 Teknikal Melur
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   12/3/2008, 10:43 am

syirik ar tuh..
kite bergantungkan diri kepada selaiin Allah...
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/ryuichikuga
thati'mthedeadman
Pembantu Makmal!
Pembantu Makmal!


Male Number of posts : 45
Age : 25
Location : bumi
HP number : 017-7244094
Class : upper
Registration date : 2008-03-07

PostSubject: re: Sekadar Renungan Bersama   12/3/2008, 11:25 am

.:Ryuichi Xtract:. wrote:
syirik ar tuh..
kite bergantungkan diri kepada selaiin Allah...

hmmm...tu skdr pengetahuan dan tjuannyr adla untuk mnyeru beribadat..trpulanglah nk caye ke x nak..name pon sekadar renungan.. silent silent
Back to top Go down
View user profile
+***+PiNtaL+***+
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 304
Age : 25
Location : ++LubAng2 fLy++
HP number : ++0177424142++
Class : ++5sAiNS 3++
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   12/3/2008, 11:26 am

tpikita perluade inisiatif untuk mgubahnye..
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/pintal
Ryuichi
GPK KOKO
GPK KOKO


Male Number of posts : 146
Age : 24
Location : teratak buruk
Class : 5 Teknikal Melur
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   12/3/2008, 11:38 am

i mean yang kat dalam henset tuh ...
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/ryuichikuga
+***+PiNtaL+***+
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 304
Age : 25
Location : ++LubAng2 fLy++
HP number : ++0177424142++
Class : ++5sAiNS 3++
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   12/3/2008, 11:43 am

huh??
pebende nie??
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/pintal
Ryuichi
GPK KOKO
GPK KOKO


Male Number of posts : 146
Age : 24
Location : teratak buruk
Class : 5 Teknikal Melur
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   12/3/2008, 11:50 am

+***+PiNtaL+***+ wrote:
persoalan pada masa kini,,
sering kali kita dapat mesej2 daripada nset,,
mengatakan misalnya,,
serahkan 7 nama2 allah ini,,
insyaallah,, doa kamu akan termakbul..
benar kah semua ini??
tolong seseorang untuk menjawab pertanyaan ini..
sekian, terima kasih..

syirik ar kalo kite bergantung pada sms ni...
kalo utk sekadar renungan takpe ar..
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/ryuichikuga
+***+PiNtaL+***+
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 304
Age : 25
Location : ++LubAng2 fLy++
HP number : ++0177424142++
Class : ++5sAiNS 3++
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   12/3/2008, 12:00 pm

tpi bnd nie sume kan berkaitan ngan nme allah??
ptot ke kite abaikan??
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/pintal
Ryuichi
GPK KOKO
GPK KOKO


Male Number of posts : 146
Age : 24
Location : teratak buruk
Class : 5 Teknikal Melur
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   12/3/2008, 12:09 pm

sume ni bergantong kepada niat masing2~~
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/ryuichikuga
+***+PiNtaL+***+
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 304
Age : 25
Location : ++LubAng2 fLy++
HP number : ++0177424142++
Class : ++5sAiNS 3++
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   12/3/2008, 12:20 pm

so,, ape ygptot kte lakukan skiranya bnd nie berlaku??
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/pintal
Ryuichi
GPK KOKO
GPK KOKO


Male Number of posts : 146
Age : 24
Location : teratak buruk
Class : 5 Teknikal Melur
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   12/3/2008, 12:32 pm

kalo nak reply, niat le kerana ALLah...
kalo tak reply... ingat2 le ALLAH..~~

rabbit
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/ryuichikuga
+***+PiNtaL+***+
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 304
Age : 25
Location : ++LubAng2 fLy++
HP number : ++0177424142++
Class : ++5sAiNS 3++
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   12/3/2008, 12:41 pm

oo.. gitu eyh..
ok..
len kali x yah forward..
settle..
bleyh save kreds..
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/pintal
Ryuichi
GPK KOKO
GPK KOKO


Male Number of posts : 146
Age : 24
Location : teratak buruk
Class : 5 Teknikal Melur
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   12/3/2008, 12:44 pm

haha..
btol2~~
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/ryuichikuga
+***+PiNtaL+***+
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 304
Age : 25
Location : ++LubAng2 fLy++
HP number : ++0177424142++
Class : ++5sAiNS 3++
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   12/3/2008, 12:48 pm

tpi kan,, camne plak klu fs??
byk gak msj yg kte dpt..
psl holy water la..
ape la..
ptot ke kite cye pd sume 2??
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/pintal
Ryuichi
GPK KOKO
GPK KOKO


Male Number of posts : 146
Age : 24
Location : teratak buruk
Class : 5 Teknikal Melur
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   12/3/2008, 12:57 pm

yg tue..
aku pun tak pasti...
sampai malas da aku nak forward..byk sgt...
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/ryuichikuga
+***+PiNtaL+***+
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 304
Age : 25
Location : ++LubAng2 fLy++
HP number : ++0177424142++
Class : ++5sAiNS 3++
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   12/3/2008, 1:07 pm

btol2.. aq pon sme..
tpi ptot ke cye pd bnd 2 sume??
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/pintal
Ryuichi
GPK KOKO
GPK KOKO


Male Number of posts : 146
Age : 24
Location : teratak buruk
Class : 5 Teknikal Melur
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   12/3/2008, 1:19 pm

ntah le...kalo yg cam logik tuh aku caye le...
pandai2 sendirik ar wat penilaian..
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/ryuichikuga
+***+PiNtaL+***+
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 304
Age : 25
Location : ++LubAng2 fLy++
HP number : ++0177424142++
Class : ++5sAiNS 3++
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   12/3/2008, 1:26 pm

tpi klux pndy camne seyh??
huhu
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/pintal
Ryuichi
GPK KOKO
GPK KOKO


Male Number of posts : 146
Age : 24
Location : teratak buruk
Class : 5 Teknikal Melur
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   12/3/2008, 1:33 pm

kalo tak pandai...
tak pyh bace msg tuh.............................................................................
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/ryuichikuga
Sponsored content




PostSubject: Re: Sekadar Renungan Bersama   Today at 3:45 am

Back to top Go down
 
Sekadar Renungan Bersama
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
EXPERIMENT5 :: SeNarai ForumZ :: :: USRAH online ::-
Jump to: