EXPERIMENT5

welcome to - Science Johore Form 5 2008 Organization Authorised Forum.
 
HomeFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 ILMU UTK DIKONGSI BERSAMA

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Ryuichi
GPK KOKO
GPK KOKO


Male Number of posts : 146
Age : 24
Location : teratak buruk
Class : 5 Teknikal Melur
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: ILMU UTK DIKONGSI BERSAMA   13/3/2008, 11:03 am

Ada sedikit ilmu yg ingin saya kongsi bersama dengan kawan2 semua?

Rupa2nya tanpa kita sedo, dalam makanan yg kita makan sehari2, kita tak boleh main balun aje? sebab itulah terjadinya penyakit kencing manis, lumpuh, sakit jantung, keracunan makanan dan lain2 penyakit apabila kita telah tua nanti. Apabila kawan2 telah mengetahui ilmu ini, tolonglah ajarkan kepada yg lain2nya.

Ini pun adalah diet Rasullulah SAW kita juga. Ustaz Abdullah Mahmood kata, Rasullulah tak pernah sakit perut sepanjang hayatnya kerana pandai jaga pemakanannya sehari2. apa kata kita ikut diet ini kawan2. tak payahlah susah2 makan pil untuk kurus? Insyaallah kalau kawan2 ikut diet Rasullullah ini?. Garenti? kawan2 takkan sakit perut ataupun keracunan makanan.


Jangan makan SUSU + DAGING

Jangan makan DAGING + IKAN

Jangan makan IKAN + SUSU

Jangan makan AYAM + SUSU

Jangan makan IKAN + TELUR

Jangan makan IKAN + DAUN SALAD

Jangan makan SUSU + CUKA

Jangan makan BUAH + SUSU CTH :- KOKTEL

# JANGAN MAKAN BUAH SELEPAS MAKAN NASI , SEBALIKNYA MAKAN BUAH TERLEBIH
DAHULU, BARU MAKAN NASI.

# TIDUR 1 JAM SELEPAS MAKAN TENGAHARI.

# JANGAN SESEKALI TINGGAL MAKAN MALAM . SESIAPA YG TINGGAL MAKAN MALAM DIA AKAN DIMAKAN USIA DAN KOLESTEROL DALAM BADAN AKAN BERGANDA.


Nampak memanglah pelik.. tapi, kalau tak percaya... kawan2 cubalaa..... ......... ......... ......... .
Ianya takdelah dalam jangka masa terdekat nie.... Ianya berkesan bila kita sudah tua nanti.

Dalam kitab juga ada melarang kita makan makanan darat bercampur dengan makanan laut.
Nabi pernah menegah kita makan ikan bersama susu. di kuatiri akan cepat mendapat penyakit.
Ini terbukti oleh saintis yang menjumpai dimana dalam badan ayam mengandungi ion+ manakala dalam ikan mengandungi ion-, jika dalam suapan ayam bercampur dengan ikan maka terjadi tidakkan balas biokimia yang terhasil yang boleh merosakkan usus kita.

p/s : Sampaikan walau sepatah...


Al-Quran Juga ada mengajar kita menjaga kesihatan spt membuat
amalan spt:-

Mandi Pagi sebelum subuh @ sekurang kurangnya sejam sebelum matahari naik. Air sejuk
yang meresap kedalam badan boleh mengurangkan lemak mengumpul. Kita boleh saksikan orang mengamal mandi pagi kebanyakan badan tak gemuk.

Rasulullah mengamalkan minum segelas air sejuk (bukan air ais) setiap pagi. Mujarabnya Insayallah jauh dari penyakit (susah nak kena sakit).

Waktu sembahyang subuh disunatkan kita bertafakur (iaitu sujud sekurang kurangnya seminit selepas membaca doa). Ia boleh mengelak dari sakit pening atau migrin. Ini terbukti oleh para saintis yang membuat kajian kenapa dalam sehari perlu kita sujud. Ahli-ahli sains telah menemui beberapa milimeter ruang udara dalam saluran
darah di kepala yg tidak dipenuhi darah. Dengan bersujud maka darah akan mengalir keruang berkenaan.

Nabi juga mengajar kita makan dengan tangan dan bila habis hendaklah menjilat jari. Begitu juga ahli saintis telah menjumpa bahawa enzyme banyak terkandung di celah jari jari, iaitu 10 kali ganda terdapat dalam air liur. (enzyme sejenis alat percerna makanan, tanpanya makanan tidak hadam) Wassalam...

Sama2lah kita mengamalkannya. ......

WallahuA'lam

Sabda nabi Ilmu itu milik tuhan, barang siapa menyebarkan ilmu demi kebaikkan insyaallah Allah akan
menggandakan 10 kali kepadanya.

Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/ryuichikuga
a_a_i_n_a_a
GPK AKADEMIK
GPK AKADEMIK


Female Number of posts : 189
Age : 24
Location : putrajaya
HP number : 1300882525
Class : EX 5 technical Terompet
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: ILMU UTK DIKONGSI BERSAMA   13/3/2008, 1:10 pm

kat dsb aku mmg ske makan buah dulu... baru mkn nasi...
tp satu je.. sume org pndg aku plek gile.. mcm aku ni alien yg dtg dr plnet marikh..
nk je aku ckp tu sunah nabi!!!!!! Crying or Very sad
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/a_a_i_n_a_a
MyNaMeIsSeI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 394
Age : 25
Location : berpindah randah
HP number : +6017744 tekan tekan x dapat..kuang3
Class : da x skola beb!!
Registration date : 2008-03-07

PostSubject: Re: ILMU UTK DIKONGSI BERSAMA   13/3/2008, 1:15 pm

a_a_i_n_a_a wrote:
kat dsb aku mmg ske makan buah dulu... baru mkn nasi...
tp satu je.. sume org pndg aku plek gile.. mcm aku ni alien yg dtg dr plnet marikh..
nk je aku ckp tu sunah nabi!!!!!! Crying or Very sad
kalu blajo Bio pon ad...
buah-buahan bole jd pelincir pd makanan kite...
so..makan buah dulu....
nnt xde r tersedak...

_________________

kat rumah
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mysensei
Ryuichi
GPK KOKO
GPK KOKO


Male Number of posts : 146
Age : 24
Location : teratak buruk
Class : 5 Teknikal Melur
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: ILMU UTK DIKONGSI BERSAMA   13/3/2008, 1:18 pm

a_a_i_n_a_a wrote:
kat dsb aku mmg ske makan buah dulu... baru mkn nasi...
tp satu je.. sume org pndg aku plek gile.. mcm aku ni alien yg dtg dr plnet marikh..
nk je aku ckp tu sunah nabi!!!!!! Crying or Very sad

biase le dak2 pompuan..
alar ko jerit ja...
bior sampai kat meja dak boyz form5 bleh dgr..
hehe Laughing
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/ryuichikuga
MyNaMeIsSeI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 394
Age : 25
Location : berpindah randah
HP number : +6017744 tekan tekan x dapat..kuang3
Class : da x skola beb!!
Registration date : 2008-03-07

PostSubject: Re: ILMU UTK DIKONGSI BERSAMA   14/3/2008, 1:21 am

zuhair ko merepek ap??
gile ap nk jerit2...
saje nk tarik perhatian...
silap2 ad yg mati tercekik sebab terkejut.... affraid affraid

_________________

kat rumah
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mysensei
Ryuichi
GPK KOKO
GPK KOKO


Male Number of posts : 146
Age : 24
Location : teratak buruk
Class : 5 Teknikal Melur
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: ILMU UTK DIKONGSI BERSAMA   14/3/2008, 7:47 am

owh ok..
tak payah jerit..

fine..... back to the topic...........!!

korang rase makanan dsb ni ok ke?
kadang2 ade gak menu dorang campur sotong dgn ayam...
ikan dgn ayam...

bukan ke tak bagos?? Question
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/ryuichikuga
MyNaMeIsSeI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI
PEGAWAI PELAJARAN NEGERI


Male Number of posts : 394
Age : 25
Location : berpindah randah
HP number : +6017744 tekan tekan x dapat..kuang3
Class : da x skola beb!!
Registration date : 2008-03-07

PostSubject: Re: ILMU UTK DIKONGSI BERSAMA   14/3/2008, 12:57 pm

aku pon rase camto...
kdg2 to aku x amik ikan...
sebab ikan die di awet ngan pengawet mayat.....
ish3

_________________

kat rumah
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mysensei
Ryuichi
GPK KOKO
GPK KOKO


Male Number of posts : 146
Age : 24
Location : teratak buruk
Class : 5 Teknikal Melur
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: ILMU UTK DIKONGSI BERSAMA   14/3/2008, 3:28 pm

ye ke???
ish..
ikan taun bile la gaknye....
bleh makan ke kalo da gune pengawet mayat?

confused...confused...
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/ryuichikuga
Sponsored content




PostSubject: Re: ILMU UTK DIKONGSI BERSAMA   Today at 3:43 am

Back to top Go down
 
ILMU UTK DIKONGSI BERSAMA
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
EXPERIMENT5 :: SeNarai ForumZ :: :: USRAH online ::-
Jump to: